Moje jóga není dárek



Už nebudu dávat svoji jógu jako dárek.
Píšu to naprosto otevřeně, i když uznávám, že darovat jógu můžeme s dobrým úmyslem a touhou toho druhého potěšit a něco nového mu nabídnout.
Ovšem víme, kam vede cesta vydlážděná dobrými úmysly.
Rozhodnout se pro jógu znamená vědomé rozhodnutí na základě toho, že znám lektora, který mě bude lekcí provázet a že se opravdu chci józe věnovat.
Jóga není jenom cvičení a propocené tričko, moje jóga je něco víc. Jako každá jógová praxe nás vede hlouběji, až za podstatu tělesného prožitku a vím, že ne vždy a ne každý chce touto cestou jít.
Pokud ano, sám by se měl rozhodnout, kdo a jak ho na jógové cestě doprovodí.
Píšu to na základě mnohaletých zkušeností s praxí obdarovaných, kteří často z úcty k dárku na lekce dochází, ale s nechutí a z povinnosti.
Chápu dárek, chápu obdarovaného, ale nechci být darovaná.
Prodala jsem spoustu dárkových poukazů na jógu, ale některé obdarované jsem na lekci ani neviděla. Zbytečně investované peníze a zbytečně blokované místo na kurzu.
Dodnes nevím proč, ale respektuji to.
Nicméně jóga je osobní záležitost a stejně jako ti, kteří na lekce dochází, i já se chci cítit příjemně v tom, co nabízím a komu to nabízím.
Možná my sami se svojí jógou budeme pro druhé inspirací a nebo nebudeme.
A to je taky v pořádku
Je spousta hezkých dárků, kterými můžeme svoje milé obdarovat, ale svoje jógové lekce chci věnovat s láskou a péčí těm, kteří mě znají a rozhodnou se pro moji jógu dobrovolně. 
Blíží se Vánoce a dotazy na dárkové poukazy „na jógu“.
Moje jógové lekce už nebudou mezi vánočními ani jinými dárky.
Jóga není všemocná, jak čteme a slyšíme čím dál častěji.
Jóga nás může na cestu sebepoznání a jógové praxe navést, ale pak už musíme sami. Nepíšu o rozjásaných jógových komunitách, ani o cvičení jednou týdně v jógovém studiu. Píšu o soukromém osobním rozhodnutí a odvaze podívat se na svůj život jinak. Protože i toto nám časem naše jógová praxe nabídne a možná i proto jsme se pro Jógu kdysi dobrovolně rozhodli.
Děkuji za pochopení, věřím, že mi rozumíte.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mutace

Hmota a světlo

O dechu