Když Saturn couvá


Málokdy sleduji aktuální astrologické konstelace, protože už vím, že předpovídání v astrologii je velmi ošemetné.
Každá planeta je mnohoznačným symbolem událostí, energií a prožitků a nedá se až tak přesně určit, co v našem osobním horoskopu spustí.
Píšu osobním horoskopu, protože astrologie se nedá pojmout obecně, je to velmi zavádějící a spousta lidí pak nedůvěřuje astrologii, protože to, jak je astrologie často prezentována, ji řadí k ezoterickým záležitostem a pak je každý astrolog.
Nás osobní horoskop, tedy horoskop našeho zrození je místo, kde se pohyb planet a citlivých bodů odehrává a každý z nás má svůj jedinečný horoskop zrození a každý z nás má jedinečnou nabídku svých životních možností a osudových záležitostí.
Vždy je třeba začít od svých vlastních konstelací a od svojí vlastní astrologické mandalky a nesoustředit se pouze na to, co by mělo být a co bude, ale především na to, v jaké životní situaci se právě nacházím, co všechno jsem už dokázala zpracovat a kde mě čeká ještě nové kolo probuzení a přehodnocení.

Když se mi už třetí noc zdálo o zubech, když jsem procházela stavy – to už přece znám, to už jsem někdy řešila a když se mi ozvala moje vzdálená příbuzná z otcovy strany, otevřela jsem Nebeský kalendář.
Saturn začal couvat, tedy nastoupil svoji zpětnou cestu a stal se retrográdním.
Saturn, který je momentálně v silném postavení a je doma, tedy ve znamení Kozoroha.
Podívala jsem se na dům, ve kterém se tento můj Saturnský posun odehrává a prošla jsem si symboliku situací, kdy Saturn hrál důležitou roli v mém životě.
A začalo to dávat smysl.
Všichni nyní prožíváme energii couvajícího Saturna, který se vrací, aby znovu otevřel to nedořešené a aby prověřil to, za čím jsme příliš brzy udělali tečku.
Saturnské výzvy jsou v našem životě důležité, protože tato planeta nás nepustí dále, dokud nemáme splněno.
Někdy je to až na dřeň.
Ano, Saturn symbolizuje vše pevné a ohraničující. Ať jsou to zuby, kosti, klouby, páteř, kůže a nebo naše životní kořeny, zásady, rodinné záležitosti, rodovou linii otce, společenské postavení, naše závazky a sliby.
Náš postoj k autoritám, k povinnostem, k omezení.  
K tomu, jak zacházíme se svým časem, v jakém rytmu žijeme a nakolik známe svoje vlastní hranice a jak je respektujeme u druhých.
A tam kde jsme to odflinkli, tam nás pošle zpátky.
Znovu, jinak, zodpovědně a napořád – to jsou jeho požadavky.
Ale díky Saturnovi, který se soustředí právě na to nepevné a nedotažené, získáváme svoje životní zkoušky. Pokud jsme je zvládli, pak už je máme v našem životním indexu napořád.
To je dar Saturna.
V klasické astrologii se označuje Saturn jako škůdce, ale to je velké nedorozumění a nebo spíše povrchnost, s jakou vidíme svůj život a svůj životní příběh.
V dnešní době rozbředlých hranic (symbolicky a nebo doslova), v době povrchních slibů a informací, v době, kdy chceme všechno a hned…je Saturnská lekce důležitá.
Pro nás pro všechny.
Kdo je zodpovědný nejenom k druhým lidem, ale především sám k sobě, kdo dokáže přijmout závazky, povinnosti a občas také nepohodlí a samotu, kdo dokáže přijmout výzvu svého strachu a opakovaných životních zkoušek, ten se nemusí retrográdního Saturna obávat.
Ale přesto doporučuji se podívat, kde v mém horoskopu tento přísný Pán karmy opět otvírá moje životní témata a záležitosti a jak mám splněno a nebo co je třeba ještě poopravit a udělat jinak.
A pak se už nemusíme bát.
Ani svých aktuálních konstelací, ani přísného učitele, který přichází proto, aby nás něco důležitého naučil.

Retrográdním planetám i této aktuální konstelaci se budeme věnovat konkrétněji a individuálně na našem květnovém astrologickém semináři o Karmické astrologii a retrográdních planetách.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mutace

Hmota a světlo

O dechu