Moudré ženy a síla rodu


Často jsem k ní jezdila na prázdniny, mnoho roků mě vychovávala a byla mým idolem. Ona byla ta nejkrásnější a nejněžnější žena, jakou jsem kdy poznala.
Tak úplně nikdy jsem nepochopila, jak přemýšlí, jak žije…ale vždycky pro mě uměla jen tak odněkud vyčarovat kousek čokolády.
Plamínek v jejích očích byl vždy jasný a tanec ohně byl předávaný s velkou vnitřní moudrostí.
Často vzpomínám na to, co mě naučila o přírodě, o bylinkách, o vztazích a vůbec o životě samotném. Společné dýchánky žen, které se konaly v jejím pokoji, byly skoro jako tajné ženské porady, které prostupovalo kouzlo sdílení a ženské intimity.
Byla tam tajemství a zároveň velká milost mít společně různé důvěrnosti, navzájem si poradit, povzbudit se.
Ještě v nedávných dobách měly starší ženy svoje právoplatné postavení nejenom v rodině, ale také ve společnosti.
Symbolicky zastupovaly naprosto nejpřirozenější zkušené mediátory, léčitele, poradce. Často byly jejich zkušenosti předávány z generace na generaci, z matky na dceru, aby se nejenom neztratily, ale také aby měly možnost nabrat větší hloubku spolu s tím, jak šel čas…
Postupně důležité postavení těchto starých moudrých žen zmizelo, tyto ženy se staly téměř neviditelné a zapomenuté.
Umlčel se tak hlas a síla rodu, ale také důležité rodové pouto, které vedlo každou ženu cestou přirozenosti ve všech jejích životních rolích…



Foto: rodinný archív 

·

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mutace

Hmota a světlo

Zatmění na Uzlech