O štěstí



Chtěla jsem napsat něco o štěstí. Tak jsem otevřela počítač a koukala na něj a on koukal na mě. Vůbec jsem nevěděla, jak to štěstí a jak to povídání uchopit.
Zavřela jsem počítač a odešla do přírody.
Byl krásný slunečný den a já objevila les, ve kterém skoro nebyl. Sundala jsem boty, dala je do batohu a vychutnávala si krásné napojení na les, na jeho zvuky, doteky, vůně a průzračnou energii.
Dlouho jsem se procházela kouzelným borovicovým lesem a cítila pod svými chodidly, jak se mění jeho energie. Slyšela jsem zvuky, kterými s námi les hovoří, protože když jdete naboso lesem, on vás neslyší, ale vy slyšíte jeho.
Občas jsem procházela omamnou vůní borovic a hned se mi vybavilo moje krásné dětství s prarodiči na chatě uprostřed lesa na Vráži u Berouna.
Krásné vzpomínky spolu s chvilkami pohody, lásky a nekonečné hojnosti.
Uvědomila jsem si, jak často se ve svém životě vracíme k zážitkům, které byly bolavé a smutné a jak opakovaně a dobrovolně znovu prožíváme traumata, která se kdysi stala. Opět přichází známé emoce a pocity, které nás vrací zpátky tam, kde už jsme byli.  
A jak by bylo hezké připomínat si okamžiky svého pocitu naplnění a radosti, toho, co se nám kdy podařilo a kdy jsme byli na sebe pyšní.
Na čem můžeme stavět, co v sobě stále máme, ale na co často zapomínáme.
Dovolit si svoji nedokonalost znamená dovolit si prožít štěstí v okamžicích, kdy se nehodnotíme, neporovnáváme, ale pouze prožíváme.
Představa o tom, jak být šťastná se vždy odvíjí od naší představy, co si můžu a co si nemůžu dovolit.
A kdo to určuje?
Ostatně – co pro nás znamená ono štěstí?
Možná jsme kdysi uvěřili, že budeme šťastní, až vystudujeme, až si vezmeme toho správného partnera, budeme žít v tom správném domě a kamarádit se s těmi správnými lidmi.
Závislost na vnějších podmínkách nás neučiní šťastnými, a pokud planeta velkého štěstí Jupiter zastupuje také téma víry, pak jistě nemusí jít o víru v něco a v někoho ve vnějším světě, ale především o víru a důvěru v naše vlastní schopnosti a možnosti.
Tady je třeba začít a uvědomit si, jak si svoje štěstí každodenně stavíme na možnostech toho, co máme k dispozici.
A jak je závislost na vnějších podmínkách vrtkavá a nejistá.  
Štěstí jsou okamžiky drobných radostí, kterými si rozzáříme den i chvilku, kterou právě prožíváme.
Štěstí může být i to, že se rozhodneme být šťastní právě teď.
S tím co máme k dispozici, v tom co právě děláme, v okamžiku, který právě prožíváme.

Procházela jsem lesem plným borovic v tom voňavém opojném tichu a dopřála si pobyt v nejkrásnější meditační místnosti vleže na zádech obklopená šumícími stromy a řečí neznámých ptáků a přiznám se, že mě nenapadaly žádné vzletné filozofie, ani mantry ani dechová cvičení…byla jsem v té chvíli tak obyčejně a lidsky prostě šťastná.



 Foto: Jarmila Voženílková

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mutace

Hmota a světlo

Zatmění na Uzlech